Hoe werkt het?

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen

Wat moet ik doen?

Klacht online indienen

  • U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
  • De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.

Als de gemeente de klacht niet naar uw tevredenheid afhandelt, kunt u zich richten tot de Nationale Ombudsman, via www.nationaleombudsman.nl. Voor al uw vragen zijn zij bereikbaar op het gratis telefoonnummer: 0800 - 33 55 555.

Wat moet ik meenemen?

Informatie DigiD

Bij gemeente Opmeer kunt u inloggen met uw DigiD inlogcode. DigiD (spreek uit: ‘Diegiedee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk system waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl

Hoe lang duurt het?

De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.

Documenten en links

Heeft u gevonden wat u zocht?