De medewerkers van gemeente Opmeer doen iedere dag hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarom hebben zaken als optimale dienstverlening en klantgerichtheid voortdurend onze aandacht. Deze onderwerpen zijn opgenomen in een kwaliteitshandvest. Zo weet u precies wat u van de gemeente kunt verwachten. 

Onze dienstverlening is duidelijk

Gemeente Opmeer werkt op afspraak, die u kunt inplannen via www.opmeer.nl. U kunt ook telefonisch contact opnemen als u bijvoorbeeld wegens gezondheidsredenen niet naar het gemeentehuis kunt komen. Samen met u kijken we naar een passend alternatief. 

Onze dienstverlening is eigentijds

Gemeente Opmeer is op vele manieren bereikbaar. Op www.opmeer.nl is altijd actuele informatie te vinden. Voor vragen kunt u tijdens de openingstijden van het gemeentehuis bellen of langskomen. Als u belt, streven wij ernaar dat u binnen 30 seconden een medewerker aan de lijn krijgt. Via Facebook krijgt u op vragen over berichten van gemeente Opmeer binnen 1 werkdag reactie. Daarnaast kunt u zich abonneren op onze digitale nieuwsbrief (https://www.opmeer.nl/nieuwsbrief-opmeer). 

Onze dienstverlening is betrouwbaar

Gemeente Opmeer doet er alles aan om gemaakte afspraken na te komen: we doen wat we zeggen en we doen wat we beloven. Onze inwoners worden op de hoogte gehouden van ontwikkelingen binnen de gemeente. Daarnaast gaan we zorgvuldig om met alle persoonsgegevens en kunt u  altijd in vertrouwen bij de gemeente terecht.

Onze dienstverlening is eenvoudig

Op de website www.opmeer.nl streven we ernaar dat alle informatie kunt vinden en dat die juist, actueel en begrijpelijk is. De meeste zaken regelt u online. Denk hierbij aan het aanvragen van een rijbewijs, paspoort, Wmo, leerlingenvervoer, het doorgeven van een verhuizing etc. Tegelijkertijd staan de medewerkers natuurlijk nog altijd klaar om u hierbij te helpen.

Onze dienstverlening is persoonlijk

Iedereen die met medewerkers van gemeente Opmeer in contact komt, wordt vriendelijk, open, en respectvol benaderd. Onze medewerkers hebben kennis van zaken en informeren u op de juiste wijze. 

De gemeente doet er alles aan om deze service aan u waar te maken. Zijn er toch dingen niet duidelijk? Voelt u zich niet gehoord, wordt u niet goed geholpen of heeft u het gevoel dat u onjuist wordt behandeld? Heeft u vragen of klachten? Ook dan staat de gemeente voor u klaar. Want alleen met de input van de inwoners, kan de diensteverlening zich optimaliseren!