Overheidsloket: voor mensen die het moeilijk vinden om overheidszaken te regelen

Niet iedereen redt zich met het regelen van overheidszaken. Daarom kunnen inwoners van West-Friesland sinds kort terecht bij een speciaal overheidsloket.

Hulp bij overheidszaken

Inwoners van West-Friesland die hulp willen bij overheidszaken op het gebied van werk, inkomen, uitkeringen, toeslagen of schulden kunnen vanaf nu terecht bij het Overheidsloket. Het Overheidsloket is direct bereikbaar via het telefoonnummer: 0229 58 82 21. Het mailadres is overheidsloket@werksaamwf.nl of kijk op www.werksaamwf.nl(externe link). Het overheidsloket is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00 uur. Het adres van WerkSaam is Dampten 26, Hoorn.

Direct contact met landelijke overheidsorganisaties

Het Overheidsloket, uitgevoerd door WerkSaam Westfriesland, is een ‘overheidsbreed loket’. Dat betekent dat de medewerker van het loket een direct contact heeft met de landelijke organisaties en de inwoner kan ondersteunen. Als een situatie ingewikkeld is betekent dit namelijk ook vaak dat een inwoner met meerdere overheidsorganisaties te maken heeft.

Ook voor wie geen cliënt is bij WerkSaam

Het zou niet moeten uitmaken bij welke instantie of organisatie iemand aanklopt: de overheid werkt gezamenlijk aan de oplossing. Daarom kunnen niet alleen cliënten van WerkSaam maar ook andere Westfriese inwoners bij het Overheidsloket terecht. Wanneer iemand geen uitkering ontvangt van WerkSaam, kan de medewerker van het Overheidsloket de inwoner ondersteunen bij het beantwoorden van vragen en eventueel het aanvragen van een (minima)regeling waar hij of zij recht op heeft.